Subject: Kas on vastuolu / Mootorsõidukimaksuseadus/ Liisingu sõiduki müük sama liisingule
From: <[email-masked]>
To: "Marek Piiroja"
Cc: "Konkurentsiamet"
Date: Thu, 23 Jan 2025 14:06:07 +0200

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere,

Pöördume Teie poole aru saamaks, kas allpool kirjeldatud olukord  on:
1. Üldse konkurentsiseaduse teema
2. Kui jah, siis kas see  ei tekita konkurentsi seaduse vms  seisukohast 
turu tõrget.

Olukorra kirjeldus:
Seoses jõustunud Mootorsõidukimaksuseadusega (edaspidi MSMS)  on tekkinud 
olukord kui sõiduki registrijärgne omanik jääb samaks ja  muutub vaid 
vastutav kasutaja, siis  registreerimistasu  maksmise nõue ei rakendu.

Näiteks  liisingettevõttes A lõpetatakse liisinguleping ning uus 
liisinguleping sama sõiduki suhtes sõlmitakse samas liisingettevõttes A uue 
kliendiga. Liiklusregistris omanikuvahetust ei toimu, kuid muutub vastutav 
kasutaja.

Alus:
Liiklusseaduse 
<https://www.riigiteataja.ee/akt/131122024008#:~:text=%C2%A7%2019018.%20%C2%A0%20Registreerimistasu%20tasumise%20kohustus> 
§ 19018  lg 2 p 2   ( registreerimistasu oli algselt see MSMS, aga peale 
muudatusi läks see liiklusseaduse alla).

Tegelikult reaalselt toimub aga omanikuvahetus. Selline olukord võib 
kujuneda  konkurentsi moonutamisena finantseeringu turul, kus valiku aluseks 
saab registreerimistasu edasi lükkamine/vältimine. Olukord tekib kasutatud 
autode müügil, mille registreerimistasu  on pärast teist või kolmandat 
finantseerimise ringi tulenevalt sõiduki vanusest on vähenenud.

Riik ei teeni maksutulu ja nii pangandus- kui autoäris (maksuvaba 
hinnataseme pealt kauplemine) tekib vildakas konkurents.

Küsimus: Kas siin ei teki konkurentsi seaduse vms  seisukohast turu tõrget / 
vastuolu?

Oleme väga tänulik kiire vastuse eest.

Lugupidamisega

Meelis Telliskivi

  tegevjuht
  AMTEL
  Tel. +372 5654234
  [email-masked] <mailto:[email-masked]>
  www.amtel.ee <http://www.amtel.ee/>

Käesolev sõnum (sh selle lisad) võib sisaldada konfidentsiaalset infot, 
ärisaladust, salastatud infot või isikuandmeid. Kui te ei ole sõnumi 
eeldatav saaja, siis palume teavitada saatjat viivitamatult ning kustutada 
sõnum koos selle lisadega. Sõnumi või selle lisade mistahes moel kasutamine 
kolmandate isikute poolt on keelatud.
AMTEL  [email-masked] <mailto:[email-masked]>